Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Choszcznie Ogłasza nabór na stanowisko: Koordynatora Rodzinnej Pieczy Zastępczej
I Kandydat musi spełniać następujące wymagania (niezbędne):
- Wykształcenie wyższe na kierunku studiów w zakresie pedagogiki, psychologii, socjologii lub nauki o rodzinie lub wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku, uzupełnione studiami podyplomowymi w zakresie psychologii, pedagogiki, nauk o rodzinie, resocjalizacji.
- Staż pracy min 3 lata.
- Kandydat posiada obywatelstwo polskie.
- Kandydat posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych.
- Niekaralność prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
- Kandydat nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest zawieszona ani ograniczona.
- Kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niego wynika z tytułu egzekucyjnego.
- Znajomość wskazanych niżej aktów prawnych i umiejętność ich interpretacji:
- Ustawa o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej;
- Ustawa o pomocy społecznej;
- Ustaw o samorządzie powiatowym;
- Ustawa kodeks rodzinny i opiekuńczy;
- Ustawa przeciwdziałania przemocy w rodzinie;
- Rozporządzenie o ochronie danych osobowych (RODO);
- Ustawa kodeks postępowania administracyjnego.
II Wymagania dodatkowe związane ze stanowiskiem pracy:
- Umiejętność kierowania pojazdami osobowymi (prawo jazdy kat. B)
- Dobra obsługa komputera: pakietów biurowych, poczty elektronicznej, Internetu,
- Predyspozycje osobowościowe:
- umiejętność pracy w zespole;
- dobra organizacja pracy własnej, samodzielność;
- umiejętność oceny ryzyka i podejmowania decyzji;
- umiejętność zachowania dyskrecji;
- dyspozycyjność (gotowość do pracy w godzinach popołudniowych);
- dokładność i rzetelność w wykonywaniu obowiązków;
- odporność na stres – umiejętność radzenia sobie ze stresem;
- komunikatywność, odpowiedzialność, sumienność;
- wyrozumiałość, cierpliwość;
- wysoka kultura osobista.
III Wskazanie zakresu zadań na stanowisku koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej
- Udzielanie pomocy rodzinom zastępczym i prowadzącym rodzinne domy dziecka w realizacji zadań wynikających z pieczy zastępczej;
- Pomoc rodzinom zastępczym oraz prowadzącym rodzinne domy dziecka w nawiązaniu wzajemnego kontaktu;
- Zapewnienie rodzinom zastępczym oraz prowadzącym rodzinne domy dziecka dostępu do specjalistycznej pomocy dla dzieci, w tym psychologicznej, pedagogicznej;
- Udział w ocenie sytuacji dziecka umieszczonego w rodzinie zastępczej oraz w rodzinnym domu dziecka;
- Udział w ocenie rodziny zastępczej oraz prowadzącego rodzinny dom dziecka;
- Zgłoszenie do ośrodków adopcyjnych informacji o dzieciach z uregulowaną sytuacją prawną w celu poszukiwania dla nich rodzin przysposabiających;
- Udzielanie wparcia pełnoletnim wychowankom rodzinnych form pieczy zastępczej;
- Przedstawienie corocznego sprawozdania z efektów pracy organizatorowi rodzinnej pieczy zastępczej;
- Sporządzanie opinii koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej – wskazanych w ustawie wg. potrzeb organizatora pieczy zastępczej;
- Udzielanie konsultacji przy sporządzanych przez organizatora pieczy zastępczej: ocenie sytuacji dziecka, ocenie rodziny zastępczej i prowadzącego rodzinny dom dziecka;
- Współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, sądami, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny;
- Stałe podnoszenie swoich kwalifikacji w zakresie wykonywanych zadań, bieżące zapoznanie się z przepisami prawa;
- Udzielanie pełnych informacji interesantom w zakresie przysługujących im uprawnień;
- Wykonywanie innych poleceń Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie.
IV Warunki pracy na stanowisku:
- Zatrudnienie na podstawie umowy o pracę na pełen etat.
- Praca na stanowisku koordynator rodzinnej pieczy zastępczej będzie wykonywana w ramach stosunku pracy w systemie zadaniowego czasu pracy.
- Miejsce świadczenia pracy – ul. B Chrobrego 27A, siedziba Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie, 73 – 200 Choszczno, oraz teren Miasta Choszczna i teren Powiatu choszczeńskiego w miejscach związanych z realizowanymi zadaniami.
- Praca wymagająca bezpośredniego kontaktu z rodzinami jak również kontaktu telefonicznego, częsta komunikacja werbalna i pisemna.
V Wymagane dokumenty:
- List motywacyjny.
- Życiorys (CV)
- Kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie, kwalifikacje i umiejętności.
- Kopie świadectw pracy.
- W przypadku osoby niepełnosprawnej kserokopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
- Wypełnione Oświadczenie(pobierz wzór oświadczenia (PDF, 548 KB)), stanowiące załącznik do niniejszego ogłoszenia:
- o posiadaniu obywatelstwa polskiego;
- o posiadaniu zdolności do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych;
- o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji.
V Termin składania dokumentów:
Osoby zainteresowane, prosimy o przesłanie kompletu dokumentów na adres: Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie, 73-200 Choszczno ul. B Chrobrego 27A lub dostarczenie do pokoju nr 104, od poniedziałku do piątku w godz. 8:00-15:00, w terminie do 6 października 2020 r.
VI Dodatkowe informacje:
- Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr telefonu stacjonarnego 95 765 25 78; lub telefonu komórkowego 601 742 578;
- Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane;
- Oferty przesłane pocztą – liczy się data stempla pocztowego;
- Wybrani kandydaci zostaną powiadomieni telefonicznie o terminie rozmowy kwalifikacyjnej;
Monika Rodykow
Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Choszcznie